Kwaliteit van zorg en diensten

We willen als organisatie dat de klant centraal staat, dat we kunnen laten zien wat we presteren én altijd werken aan betere zorg- en dienstverlening.

De Dienst Gezondheid & Jeugd Zuid Holland Zuid, oftewel de DG&J, heeft dan ook een bewuste keuze gemaakt om HKZ gecertificeerd te zijn. Een onafhankelijke partij toetst ons jaarlijks op het naleven van de HKZ normen. Dit betekent dat er op een juiste en eerlijke manier getoetst wordt. Als het nodig is krijgt de DG&J de kans krijgt om te verbeteren.

De DG&J is al sinds 2008 gecertificeerd. De afdelingen JGZ (jeugd gezondheidszorg) en OGGZ (openbare geestelijke gezondheidszorg) waren als eerste gecertificeerd en sinds 2014 is geldt dat voor de hele DG&J. We zijn trots op deze prestaties!

Wat kunt u als klant, leverancier of ketenpartner verwachten van de DG&J?
De DG&J levert, vaak in opdracht van gemeenten, producten en diensten voor de inwoners van de tien gemeenten van onze regio. De DG&J heeft een kwaliteitssysteem waardoor er kritisch gekeken wordt naar onze eigen processen. Met als doel; verbeteren van onze zorg- en dienstverlening voor de klant.
Verschillende kwaliteitsonderzoeken zoals bijvoorbeeld een klanttevredenheidsonderzoek geven ons waardevolle informatie om ons doel te halen. Daarbij hoort ook het makkelijk kunnen melden van klachten of afwijkingen voor de klant en werknemer. Meer informatie daarover vind u op deze website of kunt u navragen bij een werknemer van de DG&J.